تنفر کتابخانه طراحی وب انیمیشن مشاهده

تنفر: کتابخانه طراحی وب انیمیشن مشاهده دانلود آموزشی انیمیشن طراحی آموزش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است/ ایران امن ترین کشور منطقه ، ظریف

    محمدجوادظریف وزیر امور خارجه با تاکید براینکه ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است و تلاش دارد روش‌هایی را پیدا کند که برجام را نابود کند، گفت: به همین خاطر مدیر جم

    ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است/ ایران امن ترین کشور منطقه ، ظریف

    ظریف: ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است/ایران امن ترین کشور منطقه

    عبارات مهم : ایران

    محمدجوادظریف وزیر امور خارجه با تاکید براینکه ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است و تلاش دارد روش هایی را پیدا کند که برجام را نابود کند، گفت: به همین خاطر مدیر جمهوری آمریکا وارد حوزه هایی می شود که خارج از برجام است.

    به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه دوشنبه شب با حضور در برنامه گفت وگوی خاص خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران به لطف خدا و به برکت حضور مردم امن ترین و آرام ترین کشور منطقه هست، افزود: اتفاقی که بعد از انقلاب اسلامی رخ داد، سربلندی است که به مردم خود تکیه داریم، نمایندگی از چنین مردمی سربلندی خاص ای دارد و اینکه جلوی کسی سر خم نمی کنیم و از نظر های اصولی جمهوری اسلامی بدون نگرانی دفاع می کنیم.

    ظریف با بیان اینکه کشورهای اطراف کشور عزیزمان ایران همه چیزشان به کشورهای دیگر وابسته است و حتی امنیت کشور عزیزمان ایران را ندارند به عنوان تامین امنیت اشاره کرد و گفت: در این خصوص دو نظر وجود دارد، در یک نظر امنیت از داخل کشور با حضور و همکاری مردم در پای صندوق های رای تامین می شود، ولی در یک نظر دیگر، امنیت از خارج از کشور خریداری می شود، کشورهای جنوبی خلیج فارس سال گذشته میلادی، 116 میلیارد دلار خرید سلاح تسلیحاتی داشتند ولی کشور عزیزمان ایران به سیاست خود باور دارد که امنیت را از درون می توان تامین کرد.

    ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است/ ایران امن ترین کشور منطقه ، ظریف

    وی همچنین با اشاره به اینکه بعضی از همسایگان ما در تلاش هستند تا نشان دهند در خطر قرار دارند، افزود: مشخص است نظر مبتنی بر وابستگی ممکن است در ظاهر مورد حمایت کشورهای قدرتمند باشد ولی هیج احترامی جهت دارندگان آن وجود ندارد، در صورتی که یک نماینده کشور عزیزمان ایران هر جا حضور پیدا می کند ممکن است برخورد تندی با او داشته باشند ولی در عین حال با او با احترام برخورد می کنند.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه به تغییرات در ساختار وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: ما دو عوض کردن در وزارت خارجه داشتیم که شاید بزرگترین عوض کردن در ساختار این وزارتخانه بعد از انقلاب بوده هست، در سطح معاونت ها و سطح لایه های مدیریتی تغییراتی ایجاد کردیم به طوری که معاونت های منطقه ای از بین بردن شد و معاونت اقتصادی و سیاسی را جایگزین کردیم.

    محمدجوادظریف وزیر امور خارجه با تاکید براینکه ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است و تلاش دارد روش‌هایی را پیدا کند که برجام را نابود کند، گفت: به همین خاطر مدیر جم

    وی با اشاره به اینکه معاونت اداری مالی، پارلمانی و حقوقی همچنان حضور دارند، ادامه داد: با ایجاد ساختار تازه در وزارت خارجه به تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی کمک خواهد شد و در سه حوزه مشخص کار را دنبال می کنیم، فراموش نمی کنیم که وزارت خارجه تسهیل گر امور اقتصادی است.

    ظریف با اشاره به اینکه باید توجه داشت وزارت خارجه سرمایه ای جز کارشناسان خود ندارد که همگی آنها تخصص خوبی دارند و آنها باید نتیجه کار خود را ببینند، تصریح کرد: به هر حال نظرات مختلفی برابر تغییرات وزارت خارجه وجود دارد لذا برابر هر تغییری مقاومتی وجود دارد.

    وی افزود: وزارت خارجه بعد از بررسی چندین ساله توانست تایید ساختارش را از شرکت اداری و استخدامی دریافت کند، جانمایی ادارات را در وزارت امور خارجه بهینه سازی کردیم و فکر می کنم تحول مهمی در وزارت خارجه ایجاد شده است است.

    ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است/ ایران امن ترین کشور منطقه ، ظریف

    رئیس دستگاه دیلماسی تاکید کرد: وزیر امور خارجه، مسئول سیاست خارجی هست، در گذشته جهت اینکه تصمیمی به وزیر انتقال یافته شود از 6 لایه عبور می کرد ولی در حال حاضر از 3 یا 4 لایه عبور می کنند.

    ظریف در ادامه با اشاره به اینکه اکنون هشت دستیار وزیر در حوزه منطقه ای داریم، گفت: این ترکیب تازه است لذا دیپلماسی باید در خدمت اهداف توسعه اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی باشد.

    محمدجوادظریف وزیر امور خارجه با تاکید براینکه ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است و تلاش دارد روش‌هایی را پیدا کند که برجام را نابود کند، گفت: به همین خاطر مدیر جم

    وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه مسئول روابط اقتصادی نیست، افزود: باور دارم با این اوضاع می توان کار وزارت امور خارجه را کارشناس محور کرد. لیکن سرمایه ما کارشناسانمان هستند به طوری که همه تخصص های خوبی دارند لذا اکنون کارشناسان در این مرحله می توانند حضور داشته باشند.

    ** دولت آمریکا به خاص دولت کنونی این کشور هیچگاه با جمهوری اسلامی سرسازش نداشته است

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود نداشت که برجام به گونه ای نوشته شود که آمریکایی ها این وقت را نداشته باشند که هر سه ماه یکبار به بهانه تعلیق تحریم ها موضع گیری هایی را علیه کشور عزیزمان ایران و برجام مطرح کنند، گفت: «نمی توانم ادعا کنم که برجام بهتر از این نمی شد، نوشته شود ولی ادعا می کنم که برجام نه همه چیزی است که ما می خواستیم؛ نه همه چیزی است که طرف های برابر از جمله آمریکایی ها می خواستند.» تعدادی از کشورهای برابر می درخواست کردند که این عنوان مرحله ای رخ بدهد و علاقه مند نبودند که تحریم ها یک باره از بین بردن شود ولی ما اصرار کردیم که کلیه تحریم های مرتبط با عنوان هسته ای باید یکجا برداشته شود.

    ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است/ ایران امن ترین کشور منطقه ، ظریف

    ظریف با اشاره به بعضی از محدودیت ها در آمریکا افزود: آنها محدودیت های خاص خود را در این زمینه داشتند چراکه جهت برطرف تحریم ها باید به کنگره می رفتند و در آن مقطع و همچنین در وقت فعلی کنگره دست تندروها هست. با توجه به این شرایط برجام را به شکلی تنظیم کردیم که در آن مقطع تنها شرایط ممکنی بود که می شد، برجام را تصویب کرد.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه بار دیگر با اشاره به تهدیدهای ترامپ علیه برجام گفت: ترامپ در اردیبهشت ماه 1395 قبل از اینکه کاندیدای حزب جمهوری خواه شود در صحبت خود در ایپک تاکید کرد اولویت من در صورتی که مدیر جمهوری آمریکا شوم، پاره کردن برجام هست. اکنون تقریبا 390 روز از ریاست جمهوری او گذشته و چنین اتفاقی نیفتاده هست، نه اینکه وی به برجام علاقه مند شده است باشد بلکه برجام به عنوان یک سند بین المللی شرایطی را داشته است که اطرافیان ترامپ به او گفته اند که اگر او این کار را بکند، آمریکا منزوی می شود.

    وزیر امور خارجه در ادامه همچنین با اشاره به خصومت های دولت آمریکا بخصوص دولت تازه این کشور با کشور عزیزمان ایران افزود: آنها سر ناسازگاری با کشور عزیزمان ایران دارند؛ چراکه کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب نگرش جدیدی را مطرح کرد.

    ظریف با بیان اینکه ترامپ هنگامی که می خواست به منطقه بیاید، گفت نشانه من دوشیدن کشورهای منطقه هست، ادامه داد: این در حالی است که آنها نمی توانند چنین رفتاری را با کشور عزیزمان ایران بکنند و به همین خاطر هیچ وقت با کشور عزیزمان ایران سر سازش نداشته اند.

    رئیس دستگاه دیلماسی با تاکید بر اینکه کلمه به کلمه برجام براساس عدم اعتماد متقابل نوشته شده است هست، گفت: شاید کمتر سند بین المللی داشته باشیم که این قدر طولانی باشد و این نشان دهنده این است که طرفین به یکدیگر اعتماد نداشته اند. در این سند همه چیز به ریز نوشته شده است است.

    ظریف در ادامه با بیان اینکه آنچه ترامپ در مورد برجام انجام می دهد، قابل آینده نگری بود، تصریح کرد: یعنی ما از آمریکا توقع نداشتیم که با حسن نیت تعهدات خود در برجام را اجرا کند؛ در حالی که برجام ، آمریکا را متعهد می کند که با حسن نیت این توافق را اجرا کند. ما در جای جای برجام آوردیم که طرف ها با حسن نیت وظایف خود را انجام دهند و علت اینکه این اصل بدیهی را ذکر کردیم، این بود که این توقع را داشتیم که آنها خلاف این عنوان عمل کنند. از روز اول این نگرانی وجود داشت که آنها براساس همین شیوه فعلی فعالیت کنند.

    وزیر امور خارجه ادامه داد: البته در طول این یکسالی که ترامپ آمده و این سخنان را علیه برجام مطرح کرده بیشترین قراردادهای فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم به وسیله کشور عزیزمان ایران بسته شده است است و آنقدر این قراردادها زیاد است که ما هنوز نتوانسته ایم همه منابع را جذب کنیم.

    وی تصریح کرد: در چند روز گذشته شاهد این بودیم که مجموعه کشورهای صنعتی که آمریکا نیز عضو آن هست، اعلام کردند که ریسک سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران کم کردن پیدا کرده و رتبه کشور عزیزمان ایران را در این زمینه پنج قرار دادند. متأسفانه در طول دوره فعالیت دولت های هشتم و نهم این رتبه به هفت رسیده بود. سال گذشته رتبه ما 6 شد و امسال علی رغم تهدیدهای ترامپ علیه برجام و ایران، رتبه ما به پنج کم کردن پیدا کرد و این نشان دهنده یکی از توفیقات ماست و دید روشنی که ما نسبت به برجام داریم.

    ظریف در پاسخ به این پرسش که به نظر وی اگر دولت هیلاری کلینتون بر روی کار آمده بود، باز هم آمریکایی ها با برجام چنین برخوردی داشتند یا نوع برخورد آنها متفاوت بود، گفت: اگر دولت کلینتون روی کار آمده بود احتمال اینکه آنها با این خصومت به برجام نگاه کنند، کمتر بود ولی این طور نبود که با صداقت تعهدات خود را اجرا کنند.

    وزیر امور خارجه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که دولت ترامپ با برجام دارد، این است که دولت اوباما در ارتباط با آن مذاکره کرده است و اگر هیلاری کلینتون روی کار بود، این مسئله را با برجام نداشت. شما می بینید دونالد ترامپ از موقعی که بر سر کار آمده، تلاش کرده که تمام یادگاری های باراک اوباما را نابود کند و تنها یادگاری که نتوانسته کاری در مورد آن انجام دهد، برجام بوده هست؛ در حالی که تاکنون بسیاری از دستاوردهای دولت اوباما را مورد خدشه قرار داده است.

    وی در ادامه در مورد اصرار آمریکایی ها مبنی بر اینکه برجام باید مورد مذاکره مجدد قرار بگیرد و اهداف آنها از مطرح کردن این عنوان گفت: آمریکایی ها وترامپ از برجام بسیار ناخرسند هستند. ترامپ تلاش دارد که روش هایی را پیدا کند که برجام را نابود کند و می خواهد وارد حوزه هایی شود که صراحتاً خارج از برجام است.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه با بیان اینکه برجام تلاش کرده که یک حوزه اختلافی را حل کند و این عنوان با تصمیم گیری مشخص بازیگران آن انجام شده است هست، افزود: تصمیم گرفتیم بحث موشکی را از این عنوان جدا کنیم. البته در مورد پرسشها موشکی و امنیتی حرف داریم. از مذاکره کردن در هیچ موضوعی نمی ترسیم. طرف های مذاکره ما کسانی بودند که صدام را تا بن دندان تجهیز کردند. همان طور که گفتم، حرف جهت گفتن زیاد داشتیم ولی تصمیمی که در این توافق گرفته شد، این بود که فقط در یک حوزه یعنی هسته ای بحث شود.

    ظریف همچنین با تاکید بر اینکه آمریکایی ها تلاش دارند که واقعیت های موجود در مورد برجام را عوض کردن دهند، گفت: برجام جزئی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شرکت ملل است و ما بر آنچه که وجود دارد، تاکید می کنیم؛ گرچه همان طور که گفتم آمریکایی ها تلاش می کنند که واقعیت را عوض کردن دهند.

    وی در ادامه با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران در عرصه معاملات بین المللی در دوران بعد از برجام به پیشرفت های بسیار خوبی دست پیدا کرده هست، تصریح کرد: اکنون نفتمان را به آسانی می فروشیم و پولمان را دریافت می کنیم. البته با بعضی از کشورها توافقنامه هایی داریم که برابر میزان نفتی که می فروشیم کالا بگیریم و این توافقنامه ها یادگار دوران سخت تحریم هاست. البته این عنوان مشمول بر یکی دو کشور از جمله کره جنوبی و چین می شود و ما از بقیه کشورها از جمله کشورهای اروپایی و همچنین هند، ژاپن و غیره پولمان را دریافت می کنیم.

    وزیر امور خارجه با بیان اینکه اکنون در حوزه هایی که پیش از این محدودیت داشتیم، دیگر محدودیتی نداریم، گفت: امروز بالای دو و نیم میلیون بشکه نفت می فروشیم و اگر بازار کشش داشته باشد بیش از این نیز می توانیم بفروشیم.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه با اشاره به اینکه آنچه که اکنون مسئله هست، این است که دولت آمریکا فشارهایی را بر روی بعضی از بانک های بزرگ جهت اینکه با کشور عزیزمان ایران تعامل نداشته باشند، ایجاد می کند و این به خاطر سوءنیت دولت آمریکا هست، افزود: الان می توانیم با دلار معامله کنیم ولی این دلار نباید در گردش، وارد آمریکا شود و این عنوان با پیچیدگی هایی روبه رو است ولی معامله با سایر ارزها از جمله یورو را انجام می دهیم و مشکلی نیست البته یک معضل این است که بعضی از ارزها به دلار بسته شده است اند و این عنوان در هنگام تبدیل مشکلاتی را به وجود می آورد.

    ظریف با بیان اینکه در هنگام مذاکرات و برطرف تحریم های بانکی مقداری از پرسشها قابل آینده نگری بود، گفت: ولی در دوران قبل از برجام به خاطر تحریم ها ارتباط بانکی نداشتیم و به همین خاطر بعضی از معضلات را نمی دیدیم.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه با اشاره به اینکه در دورانی که ما ارتباط بانکی نداشتیم، تغییراتی در سیستم های بانکی دنیا به وجود آمده بود و این تغییرات پیچیدگی ها و مشکل هایی را ایجاد کرده هست، افزود: همانطور که اشاره کرده ام، به علت اینکه ارتباط نداشتیم بعضی از معضلات را نمی دیدیم و متخصصان امر نیز در این چارچوب تاکید کردند که بعد از بحث عبور از تحریم ها باید سیستم بانکی مان را متناسب با قوانین بین المللی به روز کنیم.

    وی تصریح کرد: به رغم این پرسشها ما به پیشرفت های خوبی در این زمینه دست پیدا کرده ایم و در مسیر درستی در حال حرکت هستیم؛ چنانکه در دو مرحله نام کشور عزیزمان ایران از لیست سیاه FATF خارج شده است بود و ریسک سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران نیز کم کردن پیدا کرده هست. در اوج فشارها و لفاظی های ترامپ علیه کشور عزیزمان ایران و برجام می بینیم که ایتالیایی ها تصمیم گرفته اند که جهت برطرف موانع در جهت گسترش تعاملات خود با کشور عزیزمان ایران روش جدیدی را اختراع کنند تا بتوانند با کشور عزیزمان ایران کار کنند. فرانسوی ها نیز در همین چارچوب روش دیگری را پیشنهاد کردند.

    ظریف ادامه داد: به رغم همه فشارها که ترامپ ایجاد کرده، میزان توافق هایی که جهت فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم داشته ایم از رشد خوبی نسبت به چند سال گذشته برخوردار بوده هست، حدود ۲۹ میلیارد دلار توافق شده است است که هنوز نتوانسته ایم مقداری از آن را جذب کنیم و نیز حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار پروژه تصویب شده است آماده ای که ال سی آن هم باز شده است و در حال اجرا است.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه با تاکید براینکه مردم مبنای توسعه و امنیت در کشور عزیزمان ایران هستند، خطاب به کارآفرینان کشور گفت: کشور عزیزمان ایران یکی از امن ترین محیط ها جهت سرمایه گذاری هست. امکانات وسیعی جهت سرمایه گذاری داریم و خارجی ها از انواع امکانات استفاده می کنند که بتوانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

    وزیر امور خارجه در ادامه افزود: کشور عزیزمان ایران کشوری در خط مقدم مبارزه با داعش هست. اعتقاد داریم جهت منافع ملی و اقتصادمان جلوگیری از پولشویی مهم هست. این طور هم نیست که سایر کشورها مورد بازرسی قرار نگیرند. همین الان بسیاری از کشورهای بزرگ دارند بازرسی می شوند و یکی از دلایل سخت گیری یکی از کشورهای بزرگ نسبت به حساب های اتباع ایرانی جهت این است که خودش تحت بازرسی FATF قرار دارد.

    ظریف در پاسخ به اینکه آیا منظور شما کشور چین هست، گفت: من قصد ندارم وارد شرح شوم. این واقعیت را نشان دادیم که این مسئله مختص ما نیست. نشان دادیم با انضباط مالی و بانکی و تلاشی که دوستانمان در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کردند و با تصمیم گیری های درست در کشور، به سمتی می رویم که هرگونه بهانه در این حوزه از بین برود و این به نفع منافع ملی است.

    ** ثبات منطقه و همسایگانمان را در ثبات خود می دانیم

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه راجع به آثار عملی مواضع آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی راجع به مذاکرات موشکی افزود: نه اینکه حرفی نداشته باشیم. راجع به موشک، تسلیحات و توان دفاعی کشورمان حرف داریم و با صراحت هم این ها را می گوییم. کشوری هستیم که تحت تجاوز قرار گرفتیم و همه دنیا از متجاوز حمایت کردند و اجازه ندادند کشور عزیزمان ایران به ابزار دفاعی دست یابد. از این رو نه اخلاقی، نه حقوقی و نه مطابق با قواعد بین المللی است که به ما بگویند چه امکانات دفاعی داشته باشیم و چه امکاناتی نداشته باشیم.

    ظریف گفت: اعلام کرده ایم سلاح هایمان تدافعی است و به اندازه خودمان، امکاناتمان، سرزمین مان و به جغرافیای خود راضی هستیم و به دنبال کشورگشایی نبوده ایم. ثبات منطقه و همسایگانمان را در ثبات خود می دانیم. کشوری هستیم در اوج جنگ تحمیلی در اوج جنگ در سال ۱۳۶۵ دکتر ولایتی نامه ای به دبیرکل وقت شرکت ملل نوشت و پیشنهاد امنیت منطقه ای را دادند و پاراگراف ۸ قطعنامه ۵۹۸ بر اساس همان نامه نوشته شد. بعد از آن ما همواره متولی پیشنهاداتی از جمله امنیت شبکه ای، کارها اعتماد و اطمینان ساز، منطقه عاری از سلاح هسته ای و کشتار جمعی و غیره بوده ایم .

    وی تاکید کرد: از این رو ما در این باره حرف زیاد داریم ولی اعتقاد هستیم کسانی که منطقه را به انبار باروت تبدیل کرده اند، در این موقعیت نیستند که بگویند چه داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

    ظریف در ادامه درخصوص دیپلماسی اقتصادی در سفارت منزل هایمان گفت: اتفاق مهمی که ما تلاش کردیم انجام دهیم این است که به سفارت منزل ها گفتیم که وظیفه مهم شما کمک به معیشت مردم و تسهیل روابط اقتصادی هست. البته تکرار می کنم که وزارت خارجه متصدی روابط اقتصادی خارجی نیست آیا که عمده این مسئله در اختیار بخش شخصی واقع شده است است و این بخش موتور محرک اقتصاد بین المللی هست. لذا کاری که بنده انجام می دهم این است که در سفرهای خود هیات بزرگی از بخش شخصی را به همراه خود می برم که خیلی از آنها از شرکت های دانش بنیان هستند.

    وی افزود: بسیاری از آنها در حوزه فناوری های نوین فعال هستند و در سایر حوزه ها از جمله در حوزه خدمات فنی و مهندسی توانمندی های بسیار خوبی داریم و در معاونت اقتصادی که تازه ایجاد کرده ایم نشانه این است که این امکانات را به دنیا معرفی کنیم تا بتوانیم زمینه را جهت همکاری ها فراهم کنیم.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه همچنین درخصوص وقت های موجود جهت کشور عزیزمان ایران در سوریه و عراق نیز گفت: وقت های بسیار خوبی هم در سوریه و هم عراق داریم و شرکت های فنی و مهندسی کشور عزیزمان ایران در این کشورها سال هاست که فعال هستند. ولی متاسفانه به علت پرسشها مالی که عراق با آن مواجه است بعضی پرداخت ها انجام نشده هست. من هفته آینده در کنفرانس بازسازی عراق شرکت می کنم و امیدوارم بخش شخصی کشور عزیزمان ایران با جدیت و قوت در این کنفرانس شرکت کند.

    ظریف تاکید کرد: امیدواریم که با استفاده از امنیت در سوریه و ریشه کن شدن گروهک های تروریستی این وقت ها زیاد فراهم شود. البته سوریه بازسازی می شود و این وقت جهت همه کشورها وجود دارد که در این امر همکاری کنند. می توانیم با روسیه مکمل یکدیگر در این امر باشیم. حضور روسیه در بازسازی سوریه به این منظور نیست که کشور عزیزمان ایران در این مسئله حضور نمی یابد بلکه می توانیم به یاری یکدیگر تاثیر مثبتی را در بازسازی این کشور ایفا کنیم.

    رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه بازسازی سوریه وقت خاص ای است و علاقه زیادی جهت آن وجود دارد، گفت: ولی شرط آن بازگشت امنیت به این کشور هست. البته حضور گروه های تروریستی در شهرهایی از جمله ادلب و بعضی مناطق دیگر و تحرکات بسیار خطرناک آمریکا در شرق سوریه چالش های عمده ای را جهت این کشور و نیز جهت منطقه و جامعه جهانی به وجود آورده است.

    وزیر امور خارجه در ادامه و در پاسخ به این پرسش که «در آستانه انتخابات پارلمانی عراق قرار داریم و در عین حال شاهد فعالیت سعودی ها در این کشور هستیم؛ آیا وزارت خارجه از این عنوان غافل است؟» گفت: غافل نیستیم. این سیاست خرید امنیت و نفوذ سال هاست که ادامه دارد و در عین حال موفق هم نبوده است.

    وی تصریح کرد: مردم عراق آینده خود را تعیین می کنند. کشور عزیزمان ایران حضور خوبی در عراق دارد ولی حضور ما همواره بر اساس احترام به گزینش مردم عراق است و همین احترام به گزینش مردم عراق بود که کشور عزیزمان ایران را دارای نفوذ کرده است.

    ظریف ادامه داد: متاسفانه همسایگان ما با فرمان غلط وارد منطقه شده است اند و با پاشیدن بذر بد مشخصاً نتیجه بدی هم می گیرند. اینکه تلاش می کنند نخست وزیر کشوری را در کشورشان زندانی کرده و با حمایت از بعضی گروه های تکفیری و تزریق مقادیر زیادی پول ناامنی را در آن کشورها ایجاد کنند، معلوم است امنیتی جهت آنها ایجاد نمی کند. متاسفانه مقامات این کشورها یادگیری ارزش از تاریخ و تحولات کند است.

    رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامی که عربستان در یمن کرده جز ایجاد نفرت و خشم نتیجه ای در بر نداشته هست، گفت: کشور عزیزمان ایران از روز اول بحران یمن اعلام کرد که این مسئله راه حل 4 ماده ای دارد.

    وی با بیان اینکه هر وقت که یمن بخواهد به راه حل برسد جز راه حل 4 ماده ای کشور عزیزمان ایران راه حل دیگری جهت یمن وجود ندارد، تاکید کرد: عربستان و امارات هر چه سریع تر باید به این نتیجه برسند که سیاست 3 سال گذشته آنها چیزی جز تنفر و کشتار هیچ فایده ای نداشته است.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | دولت ترامپ | وزارت خارجه | دونالد ترامپ | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار