تنفر کتابخانه طراحی وب انیمیشن مشاهده

تنفر: کتابخانه طراحی وب انیمیشن مشاهده دانلود آموزشی انیمیشن طراحی آموزش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی همکاری کشور عزیزمان ایران و عربستان تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است / سیدحسین موسویان

    معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: همکاری بین کشور عزیزمان ایران و عربستان به عنوان دو قدرت سنگین وزن منطقه، نه تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خ

    همکاری کشور عزیزمان ایران و عربستان تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است / سیدحسین موسویان

    سیدحسین موسویان: همکاری کشور عزیزمان ایران و عربستان تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است

    عبارات مهم : ایران

    معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: همکاری بین کشور عزیزمان ایران و عربستان به عنوان دو قدرت سنگین وزن منطقه، نه تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است بلکه محمد بن سلمان را قادر خواهد کرد بر چالش های داخلی خود تفوق پیدا کند.

    به گزارش ایلنا، متن یادداشت سیدحسین موسویان در سایت لوبلاگ آمریکا با عنوان «مقایسه شاخصه های رهبری کشور عزیزمان ایران و عربستان در دوران ستیز» به شرح زیر است:

    همکاری کشور عزیزمان ایران و عربستان تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است / سیدحسین موسویان

    محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با تحکیم قدرت در ریاض، قصد دارد خود را درموقعیت قدرتمندترین رهبر تاریخ این کشور قرار دهد. او این روند را با شدت یافتن دشمنی و حتی سر دادن شعار جنگ با کشور عزیزمان ایران شروع کرده هست. در حالی که تنش رهبران دو کشور در حال زیاد کردن هست، تجربه و شیوه رهبری آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر ۷۸ ساله کشور عزیزمان ایران و محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ ساله سعودی نقش تعیین کننده ای درسرنوشت صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

    قبل از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ در ایران، آیت الله خامنه ای پانزده سال عمر خود را در مبارزه با رژیم دیکتاتوری شاه در زندان و تبعید و شکنجه گذراند. بعد از انقلاب، در سال ۱۹۸۱ به عنوان رییس جمهور گزینش شد. در دوران تجاوز صدام در سال ۱۹۸۰ که با حمایت آمریکا و قدرت های جهانی و عربی همسایه، به خاک کشور عزیزمان ایران صورت گرفت، نیز هشت سال در سطح عالی مدیریت جنگ عراق علیه کشور عزیزمان ایران نقش کلیدی ایفاء کرد. محمد بن سلمان در سال ۱۹۸۵ یعنی در نیمه نهایی چنین جنگی، تازه به دنیا آمده و هیچ یک از این تجربیات و اندوخته ها را ندارد.

    معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: همکاری بین کشور عزیزمان ایران و عربستان به عنوان دو قدرت سنگین وزن منطقه، نه تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خ

    در دهه ۸۰، کشور عزیزمان ایران با شدیدترین موج ترورها مواجه بود به طوری که فقط شرکت منافقین حدود ۱۷۰۰۰ نفر را به شهادت رساندند. آیت الله خامنه ای خود از جمله قربانیان این ترورها است که در یک انفجار تروریستی، دستش معلول شد. مقابله با تروریسم، مسئولان کشور عزیزمان ایران را به متخصصان حرفه ای مبارز با تروریسم تبدیل کرد، اندوخته ای که زمینه نقش آفرینی های موفق امروز آنها در جنگ با تروریسم در سطح منطقه را فراهم کرد. محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۴ زمانی قدرت را به دست گرفت که نه تنها چنین تجربه ای نداشت بلکه طبق گزارش هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، ریاض تامین کننده مالی و لجستیکی تروریست های داعش بود.

    آیت الله خامنه ای به مدت ۲۸ سال مدیریت عالیه کشور عزیزمان ایران را در شرایطی بر عهده داشته که کشور با شدیدترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و تبلیغاتی آمریکا جهت عوض کردن رژیم مواجه بوده هست. با این وجود علاوه برحفظ ثبات و امنیت کشور، کشور عزیزمان ایران به یک قدرت منطقه تبدیل شده است هست. تحریم ها، فشار و جنگ، موجب شد که کشور عزیزمان ایران امروز تنها کشور منطقه باشد که از نظر تامین امنیت به هیچ قدرت خارجی وابسته نیست. تئوری امنیت ملی رهبری کشور عزیزمان ایران این است که مقاومت و مقابله با هژمونی آمریکا، منشاء قدرت، استقلال و امنیت و ثبات کشور عزیزمان ایران هست. در نقطه مقابل، عربستان از حمایت تمام عیار نظامی، امنیتی و سیاسی آمریکا برخوردار بوده و جهت تامین امنیت خود کاملا به آمریکا وابسته هست. محمد بن سلمان اخیرا بزرگترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ آمریکا به مبلغ ۳۵۰ میلیارد دلار را با ترامپ امضاء کرد تا از حمایت کامل آمریکا در منطقه برخوردار شود.

    ایران در منطقه با روسیه همکاری های استراتژیک شروع کرده و به درخواست دولت های عراق و سوریه، نقش کلیدی در مبارزه با داعش و حفظ تمامیت ارضی این دو کشور ایفاء کرده هست. ولی ارتش عربستان با وجود حمایت های تمام عیار آمریکا، بعد از دو سال بمباران شبانه روزی و ایجاد بدترین فاجعه انسانی در یمن به گل نشسته، در پروژه عوض کردن رژیم در قطر و سوریه با شکست مواجهه شده، در طرح بی ثبات کردن دولت لبنان با تصویر العمل منفی و شدید جامعه جهانی مواجه شده است و به مداخله پر خطر در بحرین ادامه می دهد. چنین سیاستی باعث شده است که طبق گزارش نیویورک تایمز، او به عنوان جوانی ناپخته، عجول و تشنه قدرت شهره شود.

    همکاری کشور عزیزمان ایران و عربستان تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است / سیدحسین موسویان

    یکی دیگر از ابعاد مهم استراتژی امنیتی کشور عزیزمان ایران در بعد ملی و منطقه ای، تجربه موفق در سازماندهی نیروهای مردمی جهت تقویت ارتش حرفه ای هست. بعد از تجاوز صدام به خاک کشور عزیزمان ایران در دهه ۸۰، امام خمینی رهبر وقت ایران، با ابتکاری تاریخی، اقدام به تشکیل ارتش مردمی در کنار ارتش رسمی کشور کرد که نهایتا تبدیل به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی بسیج شد. بعد از اینکه بخش وسیعی از خاک عراق به وسیله تروریست ها اشغال شد، آیت الله سیستانی رهبر مذهبی عراق نیز با توجه به این مدل، فتوای تشکیل نیروهای مردمی عراق جهت جنگ با داعش را صادر کرد که نقش تعیین کننده ای در پیروزی های عراق علیه داعش ایفاء کرد. دولت سوریه هم با سرمشق از همین الگو، نیروی دفاع ملی مردمی تشکیل داد.

    همچنین مخالفت با اسراییل، یکی از محورهای سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران است در حالی که عربستان سعودی به سرعت در حال تحکیم روابط با اسراییل است تا با نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه مقابله کند. چراغ سبز عربستان به ترامپ جهت اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل، به میزان قابل توجهی از مقبولیت و مشروعیت پادشاهی سعودی در دنیا اسلام خواهد کاست و متقابلا زمینه را جهت تاثیرگذاری کشور عزیزمان ایران در دنیا اسلام جهت حمایت از فلسطین و مقدسات اسلام زیاد کردن خواهد داد.

    معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: همکاری بین کشور عزیزمان ایران و عربستان به عنوان دو قدرت سنگین وزن منطقه، نه تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خ

    آیت الله خامنه ای در سنگر رهبری به وسیله مجلس خبرگان که اعضاء آن با رای مستقیم مردم گزینش می شوند، برگزیده شده است و از موقعیت مستحکمی برخوردار هست. او علاوه بر مشروعیت سیاسی، به عنوان مرجع تقلید دینی، هدایت میلیون ها نفر در سطح جهانی را برعهده دارد. در حالی که با توجه تسویه های داخلی اخیر، محمد بن سلمان هنوز با چالش داخلی جهت قبضه قدرت بعد از فوت پدرش روبه روست.

    در حالی که هر دو شخصیت با چالش های اقتصادی در داخلی همچون فساد، بیکاری و قیمت پایین نفت مواجه هستند، کشور عزیزمان ایران قدم های مهمی در برطرف سوبسیدها و متنوع کردن اقتصادش برداشته هست. طبق گزارش بانک جهانی، بودجه کشور عزیزمان ایران ۳۰ درصد ولی بودجه عربستان ۹۰ درصد به نفت وابسته هست. طبق گزارش صندوق بین المللی پول، کسری بودجه عربستان امسال نیز روند افزایشی خواهد داشت. با توجه به اینکه پول، وسیله نفوذ منطقه ای عربستان هست، این اوضاع به کم کردن نفوذ منطقه ای عربستان نیز کمک خواهد کرد.

    همکاری کشور عزیزمان ایران و عربستان تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است / سیدحسین موسویان

    تظاهرات اخیر در شهرهای متفاوت کشور عزیزمان ایران که تعدادی کشته و زخمی داشته، اساسا به خاطر نارضایتی مردم از شرایط اقتصادی هست. در عین حال اخیرا آشکار شد که امریکا و اسرائیل چهار کار گروه جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران تشکیل داده اند و محمد بن سلمان هم صریحا اعلام کرد که جنگ را به داخل کشور عزیزمان ایران می کشاند. لذا می توان حدس زد که بعد از شکست طرح های کودتا در ترکیه، قطر و اردن و گروگانگیری نخست وزیر لبنان، اکنون کارها محور واشنگتن، ریاض، ابوظبی و تل آویو جهت ایجاد ناامنی در داخل کشور عزیزمان ایران شدت یافتن شده است و در منحرف کردن تظاهرات اخیر از مسیر مسالمت به سمت ایجاد خشونت و آشوب استفاده کنند.

    توجه به این توصیه هم مهم است که رهبر کشور عزیزمان ایران در یک خانواده فقیر بزرگ شده است و بعد از انقلاب یک زندگی راحت داشته هست. در حالی که محمد بن سلمان از کودکی تاکنون درکاخ های طلایی زندگی کرده و هیچ گاه مزه مشکل و فقر را نچشیده هست. او سال گذشته قایق تفریحی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خرید.

    رهبری کشور عزیزمان ایران با حدود نیم قرن تجربه سیاسی، نظامی و امنیتی از تبحر خاصی در تصمیم گیری های استراتژیک و ژئوپولتیک برخوردار است ضمن اینکه کشور کشور عزیزمان ایران هم از یک تمدن بزرگ برخوردار است و هم سیستم حکومتی نسبتا کارآمدتری دارد. به همین علت در چالش های منطقه، کشور عزیزمان ایران با حداقل هزینه، حداکثر دستاورد را داشته باشد در حالی که عربستان با حداکثر هزینه، دستاورد حداقلی هم نداشته است.

    با این وجود محمد بن سلمان رهبری جوان و بلندپروازی است که قصد دارد اصلاحات بی سابقه ای در عربستان انجام دهد تا این کشور از جامعه ای بازتر برخوردار شده، ضمن اینکه قدرت نهاد دینی وهابیت نیز مهار شود. عربستان دقیقا به چنین اصلاحاتی نیاز دارد. اگر او موفق شود می تواند نقش ثبات زدایی در منطقه و دنیا عرب داشته باشد. نهایتا شکست عربستان موجب شدت یافتن موج ناآرامی در خاورمیانه می شود.

    بعد از بهار عربی ۲۰۱۱، تغییرات ژئوپولتیک در منطقه اجتناب ناپذیر شده است هست. روابط کشور عزیزمان ایران و عربستان با حاصل جمع صفر، نه تنها جهت ثبات منطقه خسارت بار خواهد بود بلکه چشم انداز اصلاحات در عربستان را تاریک خواهد کرد. همکاری بین کشور عزیزمان ایران و عربستان به عنوان دو قدرت سنگین وزن منطقه، نه تنها عنصری کلیدی جهت ایجاد نظم تازه در خاورمیانه است بلکه محمد بن سلمان را قادر خواهد کرد بر چالش های داخلی خود تفوق پیدا کند.

    واژه های کلیدی: ایران | کلیدی | آمریکا | عربستان | عربستان سعودی | اخبار سیاست خارجی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار